02 Temmuz 2010

Transmitter Li-Po Battery Conversion

Futaba 2PL kumandam için e-bay den aldığım lipo bataryam geldi, kumandaya alkalin pil almaktan gına gelmişti artık, pilin bittiği bir gün aldım gitti. Bugün geldi ve hemen montajladım. Aşağıdaki anlatım her türlü kumandaya uygulanabilir. Totalde yarım saatinizi almayan bir iş.

Değişim için ihtiyaç listesi;
  • lehim havyası, pastası, lehim teli
  • 1 adet dişi tip servo konnektörü
  • kumandayı açmak için alet edevat
  • sünger bant (tercihen)
  • dremel benzeri alet (tercihen)
Pilimiz bu, boyutlar inanılmaz küçük, 23mm x 30mm kesiti var :)

Kumandaya montajlama için dişi tip servo fişi (yanan bir fail safe den kalma vardı onu kullandım ben)İlk olarak kumandayı dikkatlice açıyorsunuz...
Kumandanın altında sekizli pil yuvası genellikle çıkarılabilir şekilde bulunur. yerinden ayırıyorsunuz.
Servo fişini kumandanın pil yuvasından çıkardığınız kabloya lehimliyorsunuz.
Fiş bu şekilde hazır. lakin bende pil yine de yuvaya oturmadı, dremel yardımı ile içindeki çıkıntıları temizledim pilin rahat oturacağı kadar.
Kumandayı topladım vaziyet böyle.
Baktım pil yuvada küçük kaldığından içeride oynuyor, dedim kımıldama al sana altına yumuşacık sünger bant.
Şöyle bir fişini taktım, kabloları kıstırdım yanlara. baktım nasıl duruyor diye.
veee finito... :)
Notlar;

  1. Kumandada malum lipo. cell başına 3V düşürmek tehlikeli. Kumandanızın lipo için cutt-off u olmalı, ya da benim gibi dijital ekranınız var ise 3v*3=9v u düşürmeyeceksiniz. ya da kumandanın ışık yakma durumundan kontrol edeceksiniz. atıyorum sarı ışıkta şarj yolu gözüktü gibi.
  2. Kumandayı kullanmadığınız anlarda pilin fişini ayırmanızı tavsiye ederim, ne olur ne olmaz.
  3. Aslında bu halde iken de kumandanın şarj girişinden şarj edilebilir ama yanar manar mazallah.
  4. Lipo pil normalde 11.1V, ancak tam dolu halde 12/13V a yakın durur, bir rivayete göre kullanım mesafesini arttırıyor ama çok da abartırsak yanar tabi.
  5. Pilden sebeple kumanda totalde 100 grama yakın hafifledi.

1 yorum:

  1. Erkek ben de az önce bu pilden aldım, yalnız resimde uzunluk 103 mm diyor, açıklamada ise 107mm diyor. Hangisi? Helalinden bi ölçüver barik.

    YanıtlaSil